DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 24.10.2025 14:26:27 

Základní škola a Mateřská škola Jedlí‚ okres Šumperk

 Školní rok 2025/2026 

     

Přihlašování dětí na prázdniny

Po opakovaných nedorozuměních ze strany rodičů ohledně přihlašování a odhlašování dětí MŠ o prázdninách ZŠ navrhujeme následující: děti budou na každé prázdniny ZŠ automaticky odhlášeny. Rodiče si děti, v případě zájmu o docházku, přihlásí k odběru stravy 14 dní předem.

                                                                                                               Děkujeme.

              

                                                                                                      

 Základní údaje:                                                      Provoz mateřské školy:  

  Mateřská škola Jedlí                                       dopolední provoz:      6:30 - 12:45

  Jedlí 240, 789 01 Jedlí                                   odpolední provoz:    12:45 - 15:30
 
   tel.: 588 881 739
 
 HARMONOGRAM DNE 
 
Denní režim školy:
 
6:30 - 7:45
Příchody dětí a ranní úkol s rodičem
 
6:30 - 8:00
Volné hry, hry se sovičkou
 
8:00
Uzamčení budovy
 
8:00 - 8:30
Ranní rituály, svačinka
 
8:30 - 9:45
Komunitní kruh, hudební a pohybová chvilka, vzdělávací a zájmové činnosti v centrech aktivit
 
9:00 - 11:00
 
Pobyt venku, na zahradě, pohybové hry a aktivity (pobyt venku se nekoná při extrémních venkovních podmínkách (3.st znečištění vzduchu, mráz -10°C, déšť)
 
11:00 - 11:30
Oběd
 
11:30 - 11:45
Volné hry dětí, odchody dětí "po obědě"
 
12:00 - 14:00
Doba odpočinku, relaxace - četba pohádek, poslech relaxační hudby, minim.doba odpočinku je pro všechny děti 0,5 hodiny, práce s předškoláky
 
14:00 - 14:30
Odpolední svačina
 
14:30 - 15:30
Volné hry, činnosti dle vlastního výběru dětí, dokončování projektů, v případě pěkného počasí pobyt na školní zahradě
 
 
Odpolední odchody dětí
 
 
Režim dne je zejména postaven na časech jídel.
Pružný denní řád umožňuje reagovat na individuální potřeby dětí.
 
 

 Co děti potřebují do MŠ 

V šatně:

  • náhradní spodní prádlo

  • ponožky

  • tričko s krátkým rukávem

  • na pobyt venku teplákovou soupravu nebo starší oděv (v zimě kombinézu a návleky na nohavice do sněhu) = jiné věci

             než na pobyt ve třídě

  • pevné nepromokavé boty (na písek, na zimní sporty)

  • pozn: dětem připravit oblečení na pobyt venku, aby o něm věděly a znaly ho

  • pozn: všechny osobní věci by měly mít děti viditelně podepsané

 

Ve třídě:

  • tričko s krátkým rukávem

  • ponožky

  • papuče

  • kapesník

  • pyžamo

 

Docházka:

  • příchod dětí do MŠ od 6:30– 7.45 hod. nejpozději (v ZŠ již začíná vyučování v 7.45 hodin)

  • odpolední odvádění dětí 14.30 – 15.30 hod. (ve 14.00 hodin svačíme)

  • děti odcházející po obědě (11.30 – 11.45 hodin)

  • provoz MŠ (6.30 – 15.30 hod.) bez domluvy předem, není možné děti vodit dřív ani vyzvedávat později mimo provoz MŠ

          po předchozí domluvě s učitelkou je možné přivést dítě i během dne (výjimečně), ale narušuje se tím plynulost

          výuky a her dětí MŠ i ZŠ (lékař, logopedie,...)

 

Školné: změna od 1.9.2023 

  • celodenní docházka dítěte 300 Kč za měsíc 

  • zákonní zástupci dětí MŠ, kteří by požadovali slevu na školném, musí podat písemnou žádost na vedení ZŠ a MŠ

  • poslední rok předškolní docházky je od placení osvobozen (docházka je však povinná)

  • školné je nutno uhradit do 15. dne v měsíci

Integrované bloky pro ŠVP MŠ Jedlí 2025/2026

1. Nejsem na světě sám

IB zaměřený na zdraví, hygienu a péči o sebe. Děti se učí o důležitosti osobní hygieny, zdravém životním stylu i pohybové zdatnosti.

IB zaměřený na adaptaci a sebeidentifikaci. Děti se učí o svém novém prostředí a pravidlech třídy, což je základem pro jejich pozdější rozvoj v rámci kolektivu.

IB zaměřený na emocionální a sociální rozvoj. Děti se učí o svých emocích, jak je rozpoznat, vyjádřit a jak správně reagovat v různých situacích.

-rodina, tělo, zdraví, sport,pravidla, vztahy

 

2. Kolik barev vidí oči

IB zaměřený na přírodu a environmentální výchovu. Podporuje poznávání přírodních jevů a jejich vztah ke každodennímu životu dětí.

-příroda, ekologie, roční doby, barvy, tvary, materiály, drakiáda

 

3. Svět je otevřená kniha

IB zaměřený na fyzický rozvoj a sociální interakce. Podporuje motorické dovednosti, týmovou spolupráci, koordinaci a pohyb dětí.

-technika, profese, dopravní prostředky, vesmír, cizí jazyky, nové technologie

 

4. Kam nás nohy ponesou

IB zaměřený na umělecký a estetický rozvoj. Podporuje kreativitu dětí prostřednictvým výtvarných, hudebních a pohybových aktivit.

-pohádky, moje kořeny, domov - obec, stát, svátky a tradice, příprava na školu, divadla

 

 Co vše lze udělat pro hladký přechod dětí z MŠ do ZŠ 

Samostatnost a fungování ve skupině

  • trénovat s dětmi sebeobsluhu
  • trénovat dodržování pravidel ve třídě a herně
  • podporovat vzájemnou pomoc mezi mladšími a staršími dětmi
  • naučit děti reagovat na první pokyn
  • rozvíjet schopnost naslouchat dětem, vyjadřovat se k tématu
  • trénovat samostatné sbalení věcí do tašky
  • zavazování tkaniček

Trénink pregramotností

  • cvičit paměť - básničky, písničky
  • dbát na správný úchop tužky, grafomotoriku, kresbu
  • zdokonalovat jemnou a hrubou motoriku
  • cvičit pravolevou orientaci
  • trénovat první a poslední hlásku
  • udržovat děti v duševní pohodě